loading...

مجله‌ی گردشگری

اسکله تفریحی کیش یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی این جزیره زیباست. انگار که همه آنچه از مسافرت به کیش می‌خواهید در اسکله تفریحی کیش یکجا جمع است. کیش را همه برای دریای بیکران، سواحل پاک و

سفرزون تراول بازدید : 34 دوشنبه 08 مهر 1398 نظرات (0)

اسکله تفریحی کیش یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی این جزیره زیباست. انگار که همه آنچه از مسافرت به کیش می‌خواهید در اسکله تفریحی کیش یکجا جمع است. کیش را همه برای دریای بیکران، سواحل پاک و زیبا، دیدن زیبایی‌های جانواران دریایی، ورزش‌های آبی مهیج، فروشگاه‌ها و هتل‌های لوکس و تفریحات هیجان‌انگیزش دوست دارند. شاید فکرش را هم نکنید که در این اسکله همه این دوست‌داشتنی‌ها در چند قدمی در انتظارتان است. با سفرزون همراه باشید تا شما را با این جاذبه گردشگری جزیره توریستی کیش آشنا کنیم:

اسکله تفریحی کیش کجاست؟

اسکله تفریحی کیش در شمال شرقی جزیره، انتهای بلوار دریا در سال ۱۳۸۵ افتتاح شده است. اسکله‌ای با ساختاری چوبی که مهندسین ایرانی با نهایت دقت، بدون کوچک‌ترین آسیب و ضرری برای محیط زیست ساخته‌اند. این اسکله با عرض ۱۸ و طول ۴۳۷ متر حدود ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد. محیط‌های اقماری اسکله هم با انواع امکانات آماده است تا هر آنچه از یک تفریح حسابی انتظار دارید برایتان فراهم کند.

در ادامه مطلب امکانات متنوع و هیجان‌انگیز این اسکله تفریحی بی‌نظیر را برایتان برمی‌شماریم:

پیاده‌روی و قدم زدن در اسکله

در هر ساعتی از شبانه‌روز که به اسکله تفریحی کیش برسید، دلتان پر می‌کشد برای اینکه روی اسکه قدم بزنید و به تماشای دریای بیکران بایستید. زیباترین لحظات پیاده‌روی در میان دریا را در این اسکله تجربه خواهید کرد مخصوصا اگر نزدیک غروب آفتاب یا صبح زود به هنگام طلوع باشد. شب‌های اسکله هم با نورپردازی زیبایش جان می‌دهد برای پیاده‌روی و لذت بردن از نسیم خنکی که از سمت دریا می‌وزد. در اسکله نیمکت‌هایی رو به دریا هم برای استراحت و تماشای دریا وجود دارد.

دیدن جانوران زیبای دریایی

در این اسکله تفریحی، یکی از لذت‌بخش‌ترین دیدنی‌های سفر به کیش را می‌توانید تجربه کنید: تماشای ماهی‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی، دلفین‌ها و انواع جانداران دریایی که در نزدیکی ساحل به زندگی عادی خود مشغولند. تماشای مرغان دریایی که در کنار اسکله پرواز می‌کنند هم حس حیات‌بخش رهایی را در ذهنتان تداعی خواهد کرد.

دوچرخه‌سواری

پیست دوچرخه‌سواری جزیره از کنار اسکله می‌گذرد. می‌توانید از همان دور و برها دوچرخه‌ای کرایه کنید و در نزدیکی اسکله تفریحی کیش و در ساحل صدفی دریا رکاب بزنید، نفس بکشید و از سفرتان لذت ببرید.

قایق‌سواری

کافی است نزدیک اسکله شوید تا صاحبان قایق‌ها با انواع مختلف سراغتان بیایند و قیمت‌های مختلف قایق‌سواری را بهتان پیشنهاد دهند. واقعا هم قایق سواری در اسکله لذت دیگری دارد. انواع قایق‌های پدالی، سه‌چرخه آبی، قایق‌های ماهیگیری و قایق‌های کف‌شیشه‌ای منتظرند تا شما دلتان را به دریا بزنید.

قایق‌ها ی پدالی معمولا چهار نفره‌اند و می‌توانید لحظاتی شاد و آرام در دل دریا در کنار خانواده داشته باشید. قایق‌های کف‌شیشه‌ای هم شما را به تماشای دنیای زیبای زیر آب دعوت می‌کنند. با سوار شدن بر این قایق‌ها انگار که بر آکواریومی متحرک سوار شده‌اید، می‌توانید جانداران زیبا و رنگارنگ دریایی را از میان آب‌های زلال خلیج فارس تماشا کنید. حتی اگر شب هم باشد قایق‌های کف‌شیشه‌ای با روشن کردن چراغ‌های خود در دیدن این همه زیبایی به شما کمک می‌کنند. گرچه ممکن است نور قایق‌ها جاندران دریایی را کمی آزار دهد.

ماهیگیری

در اسکله تفریحی کیش، هم قایق‌های مخصوص ماهیگیری وجود دارد و هم می‌توانید در خود اسکله به صید ماهی بپردازید. حتی تماشای دیگران در حال ماهیگیری هم صحنه قشنگی است که حال آدم را جا می‌آورد چه برسد به اینکه خودت ساعت‌ها خیره به آبی دریا بایستی و در حال استراحت منتظر هدیه‌هایی باشی که دریای بخشنده ارزانی‌ات می‌کند. برای ماهیگیری در اسکله به وسایل زیادی احتیاج ندارید و هر چه می‌خواهید در فروشگاه‌های لوازم ورزشی در مراکز خرید نزدیک اسکله وجود دارد. برای ماهیگیری در ساعات اولیه صبح یا غروب به اسکله بروید تا هم ماهی بیشتری گیرتان بیاید و هم از صحنه بی‌نظیر طلوع و غروب خورشید لذت ببرید.

ورزش‌های دریایی

هیجان در بالاترین سطح را هم می‌توانید در اسکله تجربه کنید. اسکله نزدیک به کلوپ تفریحات دریایی کیش قرار دارد و با مراجعه به این کلوپ انواع ورزش‌های پرنشاط را می‌توانید تجربه کنید. علاوه بر این، جت‌اسکی‌های اسکله شما را به یک سواری پرهیجان در دل دریا خواهد برد. با پاراسل پشت یک قایق پرسرعت، روی دریا پرواز خواهید کرد. با فلای بورد هم دریا شما را به دل آسمان پرت می‌کند و شما باید با همه وجود سعی کنید خود را معلق بر روی آب دریا در آسمان نگه دارید یا به دریا شیرجه بزنید.

رستوران‌ها و کافه‌ها

بعد از لذت بردن از این همه تفریحات فوق‌العاده در اسکله، می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌هایی که در کنار اسکله هستند مراجعه کنید و از خوردن انواع غذاهای سنتی کیش لذت ببرید. رستوران معروف توتی فروتی هم در نزدیکی اسکله است.

مجتمع‌های خرید

خب، در اسکله تفریحی کیش قدم زدید، قایق سواری کردید و از همه چیز لذت بردید؟ شاید دوست داشته باشید که کمی خرید هم چاشنی این روز دل‌انگیز کنید. خبر خوب اینکه، مجتمع تجاری بزرگ ونوس و مجتمع تجاری مریم در نزدیکی اسکله قرار دارند. یعنی به راحتی قدم‌زنان می‌توانید به این مراکز خرید بروید و از بازار گردی لذت ببرید.

هتل‌ها

هتل‌های زیادی هم با بهترین امکانات در نزدیکی اسکله قرار دارد. هتل ۳ ستاره پارسیان، برای آن‌هایی که طرفدار سفرهای کم‌هزینه‌ترند و هتل بین‌المللی کیش و هتل شایان که ۵ ستاره‌اند برای آن‌هایی که بیشتر به راحتی و کلاس هتل اهمیت می‌دهند در نزدیکی اسکله آماده خدمت‌رسانی است.

همان طور که گفتیم در اسکله تفریحی کیش می‌توانید هر آنچه دلتان می‌خواهد تجربه کنید و لذت ببرید. شما تا به حال به کیش سفر کرده‌اید؟ آیا از اسکله خاطره‌ای دارید؟ به نظر شما در اسکله لذت‌بخش‌ترین تفریح کدام است؟ نظرات و خاطرات خود را با مخاطبان سفرزون به اشتراک بگذارید.

برچسب ها اسکله تفریحی کیش ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1061
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 938
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,081
  • بازدید ماه : 1,776
  • بازدید سال : 21,316
  • بازدید کلی : 107,393