loading...

مجله‌ی گردشگری

شمال ایران، همیشه و در همه‌ی فصل‌ها از پرطرفدار‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق گردشگری ایران است. آبی آرامش‌بخش دریا از یک طرف و سبزی بی‌کران جنگل‌ها از سوی دیگر، دو اصل اسا

سفرزون تراول بازدید : 47 چهارشنبه 27 شهریور 1398 نظرات (0)

شمال ایران، همیشه و در همه‌ی فصل‌ها از پرطرفدار‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق گردشگری ایران است. آبی آرامش‌بخش دریا از یک طرف و سبزی بی‌کران جنگل‌ها از سوی دیگر، دو اصل اساسی در محبوبیت شمال ایران در بین گردشگران است. حجم زیاد مسافر و گردشگر به‌ویژه در نیمه‌ی اول سال، باعث شده تا مسئولان گردشگری در دهه‌های اخیر، امکانات توریستی زیادی را در این خطه‌ی سرسبز متمرکز کنند. مجموعه‌ی نمک آبرود یکی از مشهور‌ترین نماد‌های تمرکز امکانات و جاذبه‌های توریستی است و در سال‌های اخیر میزبان جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است. سفرزون در این مطلب شما را به میان تفریحات نمک آبرود خواهد برد و شما را با جاذبه‌های فراوان آن آشنا خواهد کرد. ما را تا انتها همراهی کنید.

نمک آبرود یک شهرک مسکونی و توریستی است که در میانه‌های راه چالوس به تنکابن در استان مازندران قرار دارد. وسعت آن حدود ۶۵۰ هکتار است و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است. بخش مسکونی نمک آبرود در ۸ محله ساخته شده و معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است. اما بخش توریستی مجموعه‌ای از امکانات تفریحی و رفاهی در کنار طبیعت وحشی و سیستم‌های اکولوژیکی است. تفریحات نمک آبرود، این مجموعه را به یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی و گردشگری ایران تبدیل کرده است. با ما باشید تا مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی نمک آبرود را به شما معرفی کنیم.

تلهکابین؛ مشهورترین جاذبه‌ نمک آبرود

عمده‌ی گردشگران، نمک آبرود را به تله‌کابینش می‌شناسند. تله‌کابین نمک آبرود، بلند‌ترین تله‌کابین ایران است و می‌توانید بر بلندای آن، منظره‌ی زیبای دریای خزر و سرسبزی جنگل‌های مازندران را همزمان در دید داشته باشید. این تله‌کابین دارای دو خط است. طول خط یک ۲۱۰۰ متر بوده و تا ارتفاع ۱۰۵۰ متری بالا رفته و شما را به قله‌ی مدوبن می‌رساند.  طی کردن این مسیر حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و ظرفیت کابین‌های آن چهار نفره است.

خط دو تله کابین که جدید‌تر است با طول ۱۷۰۰ متری، تا ارتفاع ۷۰۰ متر از سطح دریا بالا می‌رود و به قله‌ی دیو‌حمام می‌رسد. سرعت آن دو برابر خط یک بوده و دارای کابین‌های ۶ نفره است.

تله‌کابین نمک آبرود امنیت بسیار بالایی داشته و از زمان راه اندازی آن در سال ۷۲ تا کنون هیچ حادثه‌ای از آن گزارش نشده است. تمام قطعات و بخش‌های تله کابین به صورت منظم مورد بررسی قرار می‌گیرند و موتور اضطراری و عملیات تخلیه به هنگام قطع برق پیش‌بینی شده است. وقتی به بالای کوه می‌رسید، تفاوت دما به خصوص در روزهای گرم سال بسیار واضح است و خنکی هوا به قدری است که ممکن است شما را شگفت‌زده کند. در بالای تله‌ کابین علاوه بر لذت بردن از مناظر بدیع،تاکسیدرمی نیز در ایستگاه بالایی تله‌کابین، قابل بازدید است. محال است که به تفریحات نمک آبرود بروید و تله‌کابین آن را از قلم بیندازید!

زیپ لاین؛ از هیجانانگیزترین تفریحات نمک آبرود

به ایستگاه بالای خط دوی تله‌کابین در قله‌ی دیو‌حمام که برسید، تازه دو تفریح هیجان انگیز در انتظار شماست که ماجراجویی و هیجان شما را به چالش می‌کشد. یکی از آن‌ها همان بازی ترسناک و هیجان‌انگیز زیپ‌لاین است. تصور کنید در مسیری بین دو کوه تنها به یک کابل متصل هستید، بین زمین و هوا در نوسان قرار دارید و زیر پایتان خالی است. فقط همین تصور کافی است که عده‌ی زیادی قید این تفریح جسورانه را بزنند. ولی اگر فقط یک بار زیپ‌لاین را امتحان کنید ترستان می‌ریزد و به حس هیجان آن عادت خواهید کرد. نمک آبرود با در اختیار داشتن دو خط زیپ‌لاینِ موتور‌دار شما را از بالای جنگل‌های سرسبز و از میان کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده جابه‌جا  می‌کند.

پل معلق نمک آبرود

در نمک آبرود برای رفتن از یک خط زیپ لاین به خط دیگر یک پل معلق چوبی قرار دارد که به عنوان یکی از تفریحات نمک آبرود، مشغول به کار است. این پل باریک از چوب و طناب ساخته شده و در میان کوه‌ها معلق است. اگرچه امنیت پل معلق تا حدودی تضمین شده است ولی باز هم رد شدن از آن دل و جرأتی می‌خواهد که هرکسی ندارد! این پل مدام در حال لرزش است و هرلحظه بر روی آن احساس تعلیق و سقوط خواهید کرد. راه رسیدن به این پل فقط از تله‌کابین نمک آبرود، میسر است و می‌توانید قدم زدن در ارتفاع بالا را روی یک پل معلق در هوا تجربه کنید.

کارتینگ، هیجان در تفریحات نمک آبرود

کارتینگ یا همان ماشین چهار‌چرخ از جمله تفریحات نمک آبرود است که می‌توانید انرژی خود را به بهترین شکل در آن تخلیه کنید. برای افرادی که ساکن شهر‌های شلوغ و بزرگ‌اند و کمتر امکان رانندگی در سرعت‌های بالا را به دست می‌آورند کارتینگ تجربه‌ی لذت‌بخشی‌ست. رانندگی در پیست‌ها و فضا‌های غیر‌شهری بسیار پر‌هیجان است. پیست کارتینگ نمک آبرود برای دو گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است. پیست بزرگسالان ۶۰۰ متر بوده و پیست نوجوانان ۲۰۰ متر طول دارد. کارتینگ نمک آبرود دارای جاده‌های مارپیچ با نقشه‌های عجیبی است و اگر به راهنما دقت نکنید در یافتن مسیر اصلی دچار مشکل خواهید شد. اما با این حال این کارتینگ دارای ماشین‌ها و فضای ایمنی است. حتی برای افرادی که تجربه‌ی رانندگی ندارند، یک ویدیوی آموزشی چهار دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.

مجموعه پروازی؛ از پرطرفدارترین تفریحات نمک آبرود

اگر قصد دارید به جنگل و دریای مازندران احاطه‌ی کامل داشته باشید و همه‌ی فضای نمک آبرود زیر پایتان باشد، بهتر است سری به مجموعه‌ی پروازی نمک آبرود بزنید. هواپیما‌های کوچک ملخی، با خلبانان خبره شما را در آسمان نمک آبرود بر فراز جنگل‌های شمال به پرواز در‌می‌آورند. به علاوه اگر خودتان هم از حرفه‌ای‌های پرواز هستید، می‌توانید با چتر و پاراگلایدر معلق شدن در آسمان نمک آبرود را تجربه کنید. بالگرد و کایت هم از دیگر تجهیزات مجموعه‌ی پروازی نمک آبرود‌ هستند.

مسیر دسترسی به نمک آبرود

اگر از جاده چالوس به شمال سفر می‌کنید، پس از لذت بردن از زیبایی‌های این جاده‌ی پر پیچ و‌خم، تنها ۱۲ کیلومتر مانده تا چالوس، تابلوی راهنمای شهرک توریستی نمک آبرود را خواهید دید. نمک آبرود در مسیر بین چالوس و تنکابن قرار گرفته است.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، دریاچه‌ی مصنوعی با پدالو، زمین تنیس، زمین اسکیت، اسکای واکر، شهر بازی نمک آبرود، مراکز خرید، رستوران‌ها، غرفه‌های بوتیک لباس‌های چرم، عکاسی، آرایشگاه و مرکز تفریحی ساحل دریا را هم می توان به لیست تفریحات نمک آبرود اضافه کرد.

در نمک آبرود کمتر کسی‌ست که حوصله‌اش سر برود! جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود به قدری زیاد و متنوع است که یک روز برای بازدید از همه‌ی آن‌ها زمان کمی است. پس با برنامه‌ریزی، سفر محشر و پر‌هیجانی را به نمک آبرود تجربه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1061
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 161
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 242
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 498
  • بازدید ماه : 440
  • بازدید سال : 19,980
  • بازدید کلی : 106,057