loading...

مجله‌ی گردشگری

استان مازندران یکی از استان‌های بسیار زیبا و پرجاذبه برای گردشگری است که از دیرباز تا امروز مورد توجه خاص گردشگران و مسافران قرار دارد. این استان با دارا بودن طیف متنوعی از شهرهای توریس

سفرزون تراول بازدید : 56 چهارشنبه 20 شهریور 1398 نظرات (0)

استان مازندران یکی از استان‌های بسیار زیبا و پرجاذبه برای گردشگری است که از دیرباز تا امروز مورد توجه خاص گردشگران و مسافران قرار دارد. این استان با دارا بودن طیف متنوعی از شهرهای توریستی ساحلی و زیبا، توانسته در جذب گردشگر و پیشبرد صنعت توریسم موثر باشد. متل قو یا سلمانشهر یکی از همین شهرهای زیبا و توریستی در استان مازندران است که هر ساله حجم گسترده‌ای از افراد، از شهرهای مختلف ایران و یا از دیگر کشورها به آنجا سفر می‌کنند. آب و هوای خوب، سواحل زیبا و دیدنی و وجود جنگل در منطقه متل قو باعث شده تا محبوبیت زیادی را در میان شهرهای مازندران به دست آورد. برای آشنایی بیشتر با این شهر ساحلی زیبا و دیدنی، در ادامه با سفرزون همراه باشید:

جاهای دیدنی متل قو

سلمانشهر یا همان متل قو، ظرفیت فراوانی برای سفرهای طبیعت‌گردی و تورهای کوتاه مدت و بسیار جذاب دسته جمعی دارد. این منطقه با آب و هوای دلپذیری که دارد در فصول مختلف سال، میزبان گروه‌های گردشگری و مسافرانی است ‌که به سمت رامسر روانه می‌شوند.

متل قو مکان‌های دیدنی و طبیعی بسیار زیادی دارد که با هر بار سفر به آنجا می‌توانید از محلی جدید دیدن کنید. در ادامه با مکان‌های دیدنی و زیبای این شهر آشنا می‌شویم:

روستای اسبچین

یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب این منطقه، روستای اسبچین است که از توابع سلمانشهر محسوب می‌شود. نام این روستای منحصر به فرد، الهام گرفته از دیواره‌های سنگی کوه البرز است که رنگ سفید آن‌ها زیبایی عجیبی دارند. اگر از فاصله دورتر به این دیواره‌های سنگی سفیدرنگ نگاه کنید، تصویری خیره‌کننده از توانایی خداوند در خلق طبیعت پیش چشمتان نمایان می‌شود که پیش از این هیچگاه آن را ندیده‌اید.طبیعت روستای اسبچین در منطقه متل قو بسیار معروف است و رودخانه‌ای که با همین نام در روستا جاریست، طراوت و تازگی آن را چند برابر کرده است. رودخانه اسبچین، از چشمه گوشیر منشعب می‌شود و در فصول مختلف عمق آب آن تغییر می‌کند. اگر در زمان‌هایی که عمق آب رودخانه زیاد است به این روستای زیبا سفر کنید، می‌توانید در قسمت‌هایی از آن به قایق‌سواری مشغول شوید که تجربه‌ای خاص و لذت‌بخش را به شما هدیه می‌کند.

غار دانیال

غارنوردی و داخل شدن به فضای رازآلود و عجیب غارها، همیشه به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طبیعت‌گردی مطرح می‌شود. یکی از جاهای دیدنی متل قو که طرفداران زیادی هم دارد، غار دانیال است. این غار کمی بعد از روستای دانیال و در ۵ کیلومتری سلمانشهر قرار دارد و برای گشت‌وگذار و تجربه یک غارنوردی لذتبخش، باید در حدود ۳ ساعت از وقتتان را به آن اختصاص دهید.دالان اصلی غار دانیال، حدود ۲ کیلومتد طول و ۱/۵ متر عرض دارد. مسیر پیاده روی در غار پر پیچ و خم و بسیار هیجان‌انگیز است. در قسمت‌هایی از مسیر، به دالان‌هایی تنگ و باریک می‌رسید که به دلیل ارتفاع باید به صورت نشسته و یا با حالت سینه‌خیز در آن حرکت کنید.

قلعه مارکوه؛ یادگار دوران حسن صباح

یکی دیگر از جاهای دیدنی سلمانشهر که قدمتی تاریخی دارد، قلعه مارکوه است. باقی مانده‌های این قلعه تاریخی در روستای کتالم و در بالای تپه‌ای قرار گرفته که در گذشته و از زمان حسن صباح به عنوان برج دیده‌بانی برای محافظت از منطقه استفاده می‌شد. برای بالا رفتن از این تپه در حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است و باید ۲۲۰ متر از پایین به سمت بالای تپه حرکت کنید تا سرانجام به چشم‌اندازی حیرت‌انگیز و باورنکردنی برسید. دقیقا نقطه‌ای که می‌توانید در آنجا، از رامسر تا متل قو را زیر پایتان ببینید.

بهترین مسیر برای سفر به سلمانشهر

برای سفر به این منطقه دیدنی، می‌توانید از میان سه راه، یکی را انتخاب کنید. اولین راه انتخاب جاده زیبا و بی‌نظیر چالوس است که پس از عبور از منطقه چالوس، در نهایت به سلمانشهر می‌رسید. می‌توانید در میان راه از زیبایی‌های کم‌نظیر جاده چالوس نیز لذت ببرید. انتخاب بعدی شما، اتوبان قزوین_رشت است که پس از پیمودن آن و عبور از رشت، لاهیجان و رامسر، سرانجام به مقصد خواهید رسید. مسیر سوم نیز حرکت در جاده هراز و عبور از مناطق زیبای محمودآباد و چالوس است که در انتها شما را به سلمانشهر می‌رساند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1061
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 374
  • بازدید ماه : 316
  • بازدید سال : 19,856
  • بازدید کلی : 105,933